måndag 8 augusti 2016

Studiebesök hos S*Matreiya's

Som vi skrev i ett tidigare inlägg ligger vi i startgroparna till ett eget registrerat katteri. Nu återstår först och främst att inhämta kunskaper och skapa kontakter med andra likasinnade!

Förutom den Heliga Birman är vi också mycket förtjusta i Siamesen med sina syskonraser Oriental, Balines och Peterbald! Vi har kontakt med en del uppfödare, bevakar utvecklingen hos en del små, och har även span på kommande intressanta kombinationer!

Bråttom ska man inte ha när man letar guldklimpar!

Hur som helst, det öppnades upp möjlighet på en mycket intressant kull Orientaler hos S*Matreiyas, och efter kontakt med uppfödaren fick jag det stora privilegiet att få följa med till Norrtälje och fodervärden där. Vilket härligt gäng med små missar!

Det var ett trevligt besök med både trevliga två- och fyrbeningar! Jag lärde mig MASSOR med bra saker, både om rasens egenheter mentalt och exteriört, men även om sjukdomar, krav på tester inför avel och annat spännande och superviktigt! Stort tack till både Sofie (uppfödaren) och fodervärd Jessica med dotter för tålamod och utförliga svar på alla mina frågor och funderingar!

Mamman är en chokladspotted korthårig oriental, pappan är blå. Följande sex bebisar fanns i kullen:
  • Svartspotted - 2 honor & 1 hane
  • Svart - 1 hane
  • Choklad - 1 hona & 1 hane
Givetvis hade jag kameran i högsta hugg, här kommer några utvalda bilder. TYvärr har jag ingen koll alls på vem som är hane eller hona, bara den ensamma svarta vet jag att det var en hane!

För mer info om kullen, gå till S*Matreiya's.

En Choklad och en Svartspotted.

Choklad.

Svartspotted.

Svartspotted.

Choklad.

Svartspotted.

Svartspotted.

En liten gosehög - Choklad, Svartspotted och den lilla svarta hanen.

Mamma Chokladspotted med bebis Svartspotted.

Små Chokladfärgade trampdynor. <3

Mamma, Chokladspotted.

Svartspotted uppe i klätterträdet.

Lilla supermysiga svarta hanen.

Choklad och Svartspotted.

Choklad och Svartspotted.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar