måndag 2 maj 2016

Bästa vänner!

Det finns lite olika kompiskonstellationer i den här familjen, men den allra mest tajta är mellan Mio och Semlan, och så har det varit sedan Mio kom hit som en ytte pytte liten kattunge.

Mio var mer eller mindre utfryst av sin mamma innan hon flyttade hit, men hon tuffade snabbt till sig och blev herre på täppan - och hon är hjärnan bakom alla illdåd, garanterat! I regel påbörjar hon och de andra två katterna sitter först och studerar och försöker förstå vad hon planerar, sedan hakar de också på!
Man ser ofta Semlan & Mio ta en tupplur tillsammans. Fast här är det nog mest bus för tillfället.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg HÄR, så finns det sällan fotobevis på Mios bus, hon är på tok för snabb för kameran. Ett av mina tidigaste minnen av Mio är en frukost där jag vid frukostbordet vänder mig bort i tre sekunder för att ta mitt kaffe eller något liknande, och när jag vänder mig tillbaka ser jag lilla kattungen Mio skutta genom hallen med en ostskiva i munnen som flaxar längs sidorna på henne som ett par stora vingar när hon springer.
Resten av familjen skrattade halvt ihjäl sig när jag skuttade efter och hämtade osten, men jag gillar inte när katterna stjäl mat från bordet - och det vet Mio nu och hon frågar snällt om hon får smaka istället!

Trots allt har vi letat länge och väl på att hitta bevis på Mios bus, men icke... Det enda vi kunde hitta var SPÅR av buset. Till exempel när man drar fram skänken i vardagsrummet för att städa! Då kan man hitta inte mindre än 33 små leksaksmöss, papperstussar och bollar! Jajemen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar